Logo van Mockus.

Cultuurwijzer met Pit

VRAAGSTUK //

SCHUNCK* is gevraagd door gemeente Heerlen en Provincie Limburg om als penvoerder te opereren voor alle culturele instellingen in Parkstad voor wat betreft de educatieve programma’s. Doel is om instellingen te ontzorgen in administratieve rompslomp en samenwerking in de programmering te stimuleren en scholen gemak te bieden. Maar hoe zorg je ervoor dat dit ‘cultuurloket’ snel bekend en herkenbaar wordt en ook gezien wordt als vertegenwoordiging van alle culturele instellingen in Parkstad?

Visuele identiteit

ONZE AANPAK //

Een nieuw gezicht is altijd even wennen. Maar het helpt enorm als dat gezicht iets eigenzinnigs heeft en daardoor blijft hangen. In dit geval is het belangrijk dat de naam en de branding onafhankelijkheid uitstraalt, vertrouwen oproept en past bij wat educatie moet zijn: stimulerend, activerend en concreet. Mockus stelt de naam PIT voor: eenvoudig, stevig en een symbool voor groei en karakter.

De ondertitel Cultuurwijzer maakt direct duidelijk wat PIT betekent voor de scholen: PIT maakt je wegwijs in cultureel Parkstad. De huisstijl is vriendelijk, toegankelijk en heel ‘eigen’: we ontwikkelen opzettelijk een merk dat echt een ander smoel heeft dan de onderliggende culturele instellingen. 

brochure

RESULTAAT //

Mede dankzij de opvallende en krachtige identiteit van PIT is de naam al snel een begrip en weten scholen het cultuurloket meer en meer te vinden

< vorige case volgende case >

Mooie illustraties, niet? Jouw merk verdient toch ook zo veel aandacht.

Mockus.
Bureau voor creatieve communicatie

Willemstraat 91A
6412 AP Heerlen
Limburg - Nederland

045 - 40 40 990
sos@mockus.nl

`