Logo van Mockus.

Simon maakt van watervrij wassen een hit.

VRAAGSTUK //

Arion ontwikkelde de Swash, een wegwerp washandje, zodat bedlegerige mensen gewassen kunnen worden zonder water en zeep. Dat is hygiënischer, comfortabeler en sneller voor de patiënt en tijd- en kostenbesparend voor de zorginstelling. Arion zou de Swash graag op de Zorgtotaal beurs introduceren, maar een stand is zeer kostbaar en bezoekers worden overstelpt met nieuwe producten en diensten. Liever gaat Arion voor persoonlijk contact. Hoe kunnen we de aandacht toch vangen, van bestaande én nieuwe relaties, om vervolgens echt 1-op-1 contact te maken?

commercial

ONZE AANPAK //

Mockus stelt voor om bestaande relaties al vóór de Zorgtotaal beurs nieuwsgierig te maken. Dat doen we met een video waarin het product letterlijk de hoofdrol, als karakter Simon Swash. Simon doet van alles om zijn weg naar de Zorgtotaal te vinden en dat gaat niet zonder slag of stoot. De humoristische vorm is verfrissend tussen alle zakelijk-commerciële boodschappen en medische terminologie.

Op de beurs is er geen stand, maar loopt Simon Swash rond en zoekt zelf mensen op om rozen (die geen water nodig hebben) met een kaartje uit te delen. Op het kaartje staat een korte uitleg over het product, worden mensen uitgenodigd voor een presentatie in het Skills Lab en wordt verwezen naar de website voor een berekening van de mogelijke besparing door gebruik van de Swash. 

concept schetsen

RESULTAAT // 

Op de dagen van Zorgtotaal en vlak daarna kreeg de website 250% meer bezoekers dan normaal. Vele relaties reageerden zelf op basis van de mailing met video of herkenden Simon tijdens de beurs. Het leverde Arion tientallen serieuze leads op en een aantal nieuwe contracten.

< vorige case volgende case >

Blijf ook hangen!

Mockus.
Bureau voor creatieve communicatie

Willemstraat 91A
6412 AP Heerlen
Limburg - Nederland

045 - 40 40 990
sos@mockus.nl

`