Logo van Mockus.

Beleef 2000 jaar Heerlen in 1 middag

VRAAGSTUK //

Heerlen trekt weinig toeristen en recreanten, terwijl de stad een rijk verleden heeft en de musea een boeiend aanbod hebben. Vijf Heerlense musea, ieder op zoek naar meer bezoekers. SCHUNCK*, Savelbergmuseum, Nederlands Mijnmuseum en het Thermenmuseum. Kunnen we samenwerken, ook al zijn we heel verschillend? Uit overleg met VVV Zuid-Limburg blijkt dat combitickets alleen werken als musea thematisch op elkaar aansluiten. Wat bindt ons dan en hoe trekken we samen bezoekers? 

postercampagne

ONZE AANPAK //

Na een uitgebreide sessie met de musea zien we een rode draad: een bezoek langs de musea is eigenlijk een tijdreis van 2000 jaar, beginnend in de Romeinse tijd en eindigend in het hier en nu, zelfs met een blik op de toekomst. Daarom ontwikkelen we een route die de musea verbindt met elkaar en met andere plekken in de stad. Op de route kan de bezoeker verschillende audiofragmenten beluisteren, scènes uit die tijd die beleving en wat theater toevoegen. Daarnaast geeft het routeboekje interessante achtergrondinformatie én allerlei zoek- en doe-opdrachten om nog meer van historisch Heerlen te ontdekken.

interactive gids

KANALEN //

Routeboekje, audiofragmenten die via de izi.Travel app op je smartphone te beluisteren zijn, flyers, website en online advertenties. Journalisten, bloggers en andere influencers krijgen de kans de route te testen en dat levert mooie pr op.

online + izi travel app

RESULTAAT //

Ruim 10.000 webbezoekers in 4 maanden tijd en veel aandacht van de regionale pers voor de route. De route is inmiddels door vele toeristen, maar ook eigen inwoners aangeschaft.

“"Bundeling van krachten is effectiever voor onze communicatie"”

social coverage

 
 
 

website

< vorige case volgende case >

Blijf ook hangen!

Mockus.
Bureau voor creatieve communicatie

Willemstraat 91A
6412 AP Heerlen
Limburg - Nederland

045 - 40 40 990
sos@mockus.nl

`