Logo van Mockus.

Jouw buurt, jouw project, jouw buitenkans

VRAAGSTUK //

Hoe krijgen we burgers echt betrokken bij de invulling van de buitenruimte in hun eigen buurt? Gemeente Heerlen wil voor iedere inwoner de buitenruimte zo prettig mogelijk invullen en hen mee laten denken, zodat ze zich verbonden voelen met hun woonomgeving. 

buitenkans ambassadeurs

Video portretten van Heerlenaren die al meedoen aan de Buitenkans geven een inkijkje van hoe een Buitenkans project tot stand komt. Welke ideeën werken bijvoorbeeld wel. En welke juist niet? De trots van deze ambassadeurs werkt aanstekelijk naar andere inwoners van Heerlen. De films zijn een veel gedeelde post op de facebookpagina van de gemeente.

Informeren

ONZE AANPAK //

Als mensen zien dat een Buitenkans project heel divers kan zijn en snel tot stand kan komen, zullen ze ook zelf sneller de stap durven wagen. Daarom maken we zeer uiteenlopende portretten van Heerlenaren en hun Buitenkans project. Van een houten ‘koeltoren’ in Mariarade tot een stoer buitenparcours in Molenberg: alles is mogelijk. Tijdens de ontwikkeling markeren we de ‘bouwplaats’ met een opvallend bouwbord, zodat Buitenkans meer en meer een begrip wordt.

online activatie

KANALEN //

Video’s, brochure met schatkaart van bijzondere Buitenkans projecten, outdoor posters, 3D bouwborden, website, online advertising op Facebook en Instagram, lanceringsevent.

“"Ambassadeurs voor de Buitenkans weten op een leuke manier andere Heerlenaren te inspireren"”

RESULTAAT //

Vooral via facebook en de website van de gemeente Heerlen stromen veel positieve reacties binnen. De reacties op met name Facebook zet andere burgers aan om zich te verdiepen in wat voor hun eigen buurt mogelijkheden zijn om mee te doen aan de invulling van de openbare buitenruimte. Met meer dan 1000 unieke bezoekers over de afgelopen maand op de Buitenkans-pagina op de gemeente website is het één van de best bezochte pagina's. De gemiddelde 'kijktijd' van ruim ander halve minuut ruim bovenverwachting. Naast dat er binnen een maand tijd zich al meer dan 10 nieuwe initiatieven hebben aangemeld is vooral de positieve feedback van het Heerlense publiek op de campagne een resultaat om trots op te zijn.


campagne impressie

volgende case >

Kom langs en laten we het over jouw campagne hebben. Tot snel.

Mockus.
Bureau voor creatieve communicatie

Willemstraat 91A
6412 AP Heerlen
Limburg - Nederland

045 - 40 40 990
sos@mockus.nl

`